W dniach 13-27.02.2023 odbywała się wizyta studyjna zespołów z Uniwersytetu w Mons w składzie prof. Said Mahmoudi oraz prof. Patrice Megret oraz Uniwersytetu w Katanii w składzie dr Dario Allegra oraz doktoranci Giuseppe Furnari i Valentino Merlino.
Podczas pobytu odbyło się szereg spotkań goście z przedstawicielami Politechniki Poznańskiej, podczas których przedstawiciele Politechniki Poznańskiej prezentowali zasoby laboratoryjne Politechniki Poznańskiej, możliwość zdalnego korzystania z ich części, a także podejmowali tematy związane z realizacją nauki zdalnej. Osoby zaangażowane w realizacje przedmiotów dydaktycznych w obszarze cyberbezpieczeństwa wygłaszali prelekcje podczas których prezentowali szczegółowo zagadnienia podejmowane podczas zajęć dydaktycznych. Zorganizowane zostały również spotkania z doktorantami Politechniki Poznańskiej podczas których prezentowali oni swoje kierunki badawcze i podejmowali dyskusje o możliwości współpracy z przedstawicielami Parterskich Uczelni.
W trakcie trwania wizyty studyjnej, prof. Mariusz Głąbowski będący kierownikiem projektu zorganizował Workshop dla wszystkich przedstawicieli Uczelni Partnerskch EUNICE. Miał on na celu omówienie opracowanego w ramach projektu profilu kształcenia ze wszystkimi Partnerami oraz podjęcie próby określenia jego ostatecznego kształtu. W wydarzeniu wzięli udział specjaliści z zakresu cyberbezpieczeństwa takich uczelni jak: University of Cantabria (Hiszpania), University of Vaasa (Finladnia), Brandenburg University of Technology (Niemcy), Université Polytechnique Hauts-de-France (Francja), Politecnico de Viseu (Portugalia) oraz Karlstads University (Szwecja). W trakcie trwającego 3 dni spotkania, przedstawiciele Politechniki Poznańskej dr inż. Maciej Sobieraj oraz mgr inż. Michał Weissenberg zaprezentowali także możliwość zdalnego dostępu do laboratorium Politechniki Poznańskiej za pomocą systemu Espresso Labs którego zakup został sfinansowany w ramach projektu.
Podczas drugiego dnia spotkań uczestnicy podzielili się na mniejsze grupy zgodnie ze swoimi obszarami badań oraz posiadanych kompetencji w obszarze cyberbezpieczeństwa. Następnie w ramach grup dyskutowali nad ostatecznym kształtem każdego z przedmiotów próbując szczegółowo określić zagadnienia, które powinny być podejmowane w każdym z nich. Dyskusje te zostały zwieńczone prezentacjami wszystkich grup, tak aby wszyscy zainteresowani mogli poznać zawartość każdego z modułów. Jednocześnie całe spotkanie zawęziło współpracę pomiędzy Partnerami i znakomicie rokuje na przyszłość.
Po zakończeniu trwającego w dniach 21-23.02.2023 workshopu, Partnerzy w Projekcie we własnym gronie dokończyli prace nad kształtem profilu kształcenia tak aby móc od marca rozpocząć ostateczne dostosowywanie materiałów dydaktycznych na potrzeby kierunku Cyberbezpieczeństwo.











